Zostań współtwórcą Nordconu!

Jeśli prowadzisz sesje RPG lub LARPy, wiesz co nieco na temat gier fabularnych i chcesz dołączyć do grona twórców programu, napisz do nas!

Od 6 sierpnia do 15 listopada zbieramy zgłoszenia na punkty programu związane z RPG i LARPami.
Dlatego nie czekaj i już dziś zgłoś swoją grę lub prelekcję fabularną na adres: larp.rpg.nordcon@gmail.com

Prosimy o przesyłanie opisów punktu programu, preferowanej daty i godziny oraz ewentualnego zapotrzebowania sprzętowego. Informacje odnośnie zgłaszania punktów programu na konwencie zostaną podane bliżej samego Nordconu.

Adam Mateja

Urodzony w 1971 roku. Studiował informatykę w Toruniu po skończeniu której rozpoczął pracę w kolejnych firmach IT. Aktualnie zatrudniony w globalnej korporacji gdzie zajmuje się układaniem pracy sobie i innym.

Rysowaniem zajmuje się od dziecka zaczynając od przerysowywania komiksów „Kajka i Kokosza”. Czytał „Relax-y” i wszystko inne, co wydawano w formie komiksowej w latach 80tych. We wczesnych latach 90tych stworzył grafikę do wydanych w Polsce gier na 8bitowe komputery Atari: „Droga Wojownika” i „Inny Świat”. Kilka lat temu na łamach wydawnictwa „Znakomiks” opublikowane zostało kilka odcinków komiksu „Czarna Gwiazda” do scenariusza Ireneusza Mazurka. Różnorakie prace można zobaczyć na wielu stronach w czeluściach internetu min.: deviantart (www.deviantart.com/admat), Instagram (@admat007), blogu (mateja.info) i innych miejscach. Bywalec nordconów od 1998 roku a od kilku już lat ilustruje różne aspekty tej imprezy takich jak: koszulki, informatory, plakaty i znaczki.

Wielbiciel dobrego kina wszelakiego. Od ponad dwudziestu lat członek Dyskusyjnego Klubu Filmowego „Mozaika” w Bydgoszczy. A od ostatnich kilkunastu lat również współprowadzący ten klub w Radzie Klubu jak i Federacji Dyskusyjnych Klubów Filmowych.

Paulina Hendel

Paulina Hendel pochodzi z Miastka, małego miasteczka zagubionego na Pomorzu. Autorka postapokaliptycznej trylogii dla młodzieży "Zapomniana księga". Od najwcześniejszych lat ma słabość do literatury fantastycznej. Pasjonuje się wierzeniami ludowymi oraz słowiańską demonologią, co znajduje odzwierciedlenie w jej twórczości. Owocem tej pasji jest jej nowy cykl "Żniwiarz". Godzinami potrafi opowiadać o dawnych wierzeniach, zabobonach oraz metodach leczenia najróżniejszych dolegliwości. Miłośniczka dzikiej przyrody i zwierząt. Entuzjastka podróży, zwłaszcza bez przewodnika.

Bartosz Świątkowski

archeolog, regionalista, doktorant na Wydziale Historycznym Uniwersytetu Gdańskiego Studia archeologiczne podjął na Instytucie Archeologii Uniwersytetu Gdańskiego. W 2010 uzyskał tytuł magistra przedstawiając prace Ceramika z osady w Starych Kiełbonkach (Ławnym Lasku), stan. III, gm. Piecki z okresu od III do VI w. Jego zainteresowania badawcze związane są z przemianami w ceramice oraz uzbrojeniu w rejonie Morza Bałtyckiego w okresie od III do X w i stanowią podstawę przygotowywanej dysertacji doktorskiej. W 2016 roku ukończyła studia podyplomowe GIS, Fotogrametria i Teledetekcja na Wojskowej Akademii Technicznej. Uczestniczył w licznych badaniach i ekspedycjach naukowych w kraju i zagranicą m.in. Skandynawii i wschodniej części Europy. Od 2012 roku razem z Karoliną Czonstke prowadzą badania na wyspie Bornholm, w których uczestniczą studenci polscy i duńscy. Wyniki swoich prac prezentował na ponad 20 konferencjach i seminariach naukowych w Polsce i zagranicą. Uczestnik licznych projektów naukowych o zasięgu krajowym i międzynarodowym. Autor ponad 20 publikacji i opracowań naukowych. Aktywny członek Zrzeszenia Kaszubsko-Pomorskiego Oddziału Kociewskiego. Współorganizator licznych wydarzeń mających na celu popularyzację regionu i jego materialnego i niematerialnego dziedzictwa.

Karolina Czonstke

archeolog, skandynawista, przewodnik, doktorantka na Wydziale Historycznym Uniwersytetu Gdańskiego, adiunkt w Muzeum Archeologicznym w Gdańsku, oddział Grodzisko w Sopocie Studiowała archeologię na Instytucie Archeologii Uniwersytetu Gdańskiego oraz w Saxo-Institute na Uniwersytecie w Kopenhadze. W 2009 uzyskała tytuł magistra przedstawiając prace Kontakty słowiańsko-skandynawskie we wczesnym średniowieczu na przykładzie biżuterii ze skarbów z Bornholmu. Swoje zainteresowania badawcze kontaktami interregionalnymi w basenie Morza Bałtyckiego, a zwłaszcza biżuteria słowiańską i przemianami w obrządku pogrzebowym, kontynuuje w trakcie studiów doktoranckich na Wydziale Historycznym UG. W 2015 roku ukończyła Podyplomowe Studia Skandynawistyczne ze specjalizacją język szwedzki. Uczestniczka licznych badaniach i ekspedycjach naukowych w kraju i zagranicą m.in. w Danii, na Ukrainie i w Rosji. Od 2012 roku razem z Bartoszem Świątkowskim prowadzą badania na wyspie Bornholm, w których uczestniczą studenci polscy i duńscy. Wyniki swoich prac prezentowała na ponad 20 konferencjach naukowych w Polsce i zagranicą. Uczestniczka licznych projektów naukowych o zasięgu krajowym i międzynarodowym, związanych także z popularyzacją dziedzictwa kulturowego Morza Bałtyckiego. Autorka ponad 20 publikacji i opracowań naukowych oraz popularnonaukowych.

Grzegorz Gajek

Urodzony 28 lipca A.D. 1987. Z wykształcenia kulturoznawca, z zawodu dziennikarz, redaktor i tłumacz. Autor czterech powieści i licznych opowiadań. Jego „Malowidło” było nominowane do tytułu książki roku 2016 w kategorii groza przez portal LubimyCzytać. W 2018 r. powieść „Powrót królów” oraz steampunkowe nowele o Peterkinie i Brokku przyniosły mu nominację do Reflektora Nowej Fantastyki. Regularnie współpracuje z wydawnictwem edukacyjnym Edgard, dla którego tworzy krótkie kryminały do nauki angielskiego. Z zamiłowania koniarz, fajczarz, włóczęga.

Łukasz Malinowski

Pisarz, popularyzator nauki i historyk. W 2010 roku obronił na UJ doktorat. Specjalizuje się w kulturze średniowiecznej Skandynawii. Literacko zadebiutował powieścią „Skald. Karmiciel kruków”, która rozpoczęła cykl Skald: „Kowal słów” (w dwóch tomach) i „Wężowy język” (w dwóch tomach). Autor monografii „Berserkir i ulfhednar w historii, mitach i legendach” oraz „Heros i łotr. Pogański wojownik w średniowiecznej literaturze Islandii”. Publikował teksty popularnonaukowe w Wiedzy i Życie, Focusie Historia, Mówią Wieki, Wirtualnej Polsce i Nowej Fantastyce.

Adam Kwapiński

Zawodowy projektant gier planszowych zafascynowany tą formą rozrywki od najmłodszych lat. Przez 5 lat prowadził wydawnictwo (Fabrykę Gier Historycznych) żeby w 2017 roku skupić się wyłącznie na projektowaniu gier. Obecnie jest wolnym strzelcem współpracującym z różnymi wydawnictwami. Największe dotychczasowe sukcesy są związane z grami Lords of Hellas oraz Nemesis wydanymi za pośrednictwem platformy Kickstarter przez Wrocławskie wydawnictwo Awaken Realms. Oprócz gier planszowych Adam od ponad 20 lat jest związany z lubelskim środowiskiem fantastyki aktywnie uczestnicząc w organizacji lokalnych konwentów. Poza zajmowaniem się grami od wielu lat stara się rozwijać swoją pasję do tańca irlandzkiego.

Mgr Piotr Milewski

    • w firmie TREFL SA pełnił rolę kierownika produktu „karty i gry karciane” w dziale badań i rozwoju
    • w firmie Young Digital Planet w sekcji o tej samej nazwie projektował aplikację Questrunner, służącą do rozgrywania edukacyjnych gier miejskich i miał okazję współtworzyć „The book of trends in education 2015-2016” jako redaktor sekcji „Modern education is fun”
    • autor i współautor larpów (m.in. „Metoda Profesora Kamihary”, „Sodom and Gomorrah Show”, „Dimmuborgir”, „Kot Jarosława”, „Bóg, który się pomylił”) miał również przyjemność być członkiem zespołu scenariuszowego pierwszej edycji „College of Wizardry”
    • organizator i współorganizator konwentów Hardkon (od 2007), Puckon (2009 – 2011), Hardkon Larpers’ Retreat (od 2015) Dreamhaven (2016) oraz Konferencji Larpowej KOLA 2015
    • trzykrotny zdobywca Złotej Maski: dwa razy za scenariusz (2011 i 2013), raz w kategorii najlepszy gracz; dwóch pozostałych nominacji na maski nie udało mu się przekuć, podobnie jak nominacji do nagrody Śląkfa (kategoria „promotor fantastyki”, 2015)
    • współorganizator i sędzia pierwszego polskiego konkursu larpowego „Złota Brama” (2008), sędzia w konkursie „Larpy Najwyższych Lotów” (2013 i 2014) oraz „Złote Maski” (2015)
    • autor gier karcianych (m.in. „Prison run”, „Treasures and Precious”, „Bifrost Birdge”) oraz planszowych („Polska w budowie”)
    • prelegent na konferencjach edukacyjnych oraz okołofantastycznych konwentach
    • redaktor działu larpowego magazynu „Magia i Miecz” (od 2014) oraz okołogrowych artykułów a magazynie „Inne Sfery” i publikacjach larpowych konferencji KOLA założyciel i prezes Stowarzyszenia Twórców Gier FunReal

Sponsorzy