Zostań współtwórcą Nordconu!
Wszystkich chętnych do zgłoszenia sesji/larpów/prelekcji fabularnych zapraszamy do wypełnienia poniższego formularza. Formularz: https://nordcon.gkf.org.pl/zglosrpg
Wszystkich chętnych do zgłoszenia prelekcji, warsztatu lub innego punktu programu zapraszamy do wypełnienia poniższego formularza. Formularz: https://nordcon.gkf.org.pl/zglosprogram
Jan Plata-Przechlewski

Od prawie roku 65-latek – ale nadal nie emeryt. Absolwent orłowskiego liceum plastycznego oraz polonistyki na UG. Autor undergroundowego cyklu komiksowego Wampiurs Wars. Członek GKF-u od 1987 r. Wieloletni redaktor naczelny „Informatora GKF” (nagroda im. Krzysztofa „Papiera” Papierkowskiego przyznana podczas poprzedniego Nordconu).
W dzieciństwie i we wczesnej młodości zaczytywał się historiami z Dzikiego Zachodu; szczególnie klasycznymi powieściami Karola Maya oraz współcześnie pisanym cyklem Wiesława Wernica. W telewizji i w kinie równie namiętnie oglądał westerny: od klasyki, poprzez kontestacyjne interpretacje za swych lat licealnych, po nieliczne przykłady współcześniejsze. Na tym Nordconie chętnie podzieli się swymi westernowymi wrażeniami.
Artur Owczarski

Reportażysta, autor książek, podróżnik, od zawsze kieruje się pasją. Tak mogę o sobie powiedzieć teraz, ale za kilka lat pewnie to się zmieni, bo najbardziej nie lubię stagnacji, kocham rozwój, nowe wyzwania, działanie.
W mojej reporterskiej pasji najbardziej lubię historie ludzi, których nigdy bym nie poznał gdybym nie zdecydował się zacząć pisać. Kieruje mną ciekawość, żądza wiedzy, odrzuca komercyjna i bezrefleksyjna codzienność. Wiedza jest pasjonująca, a przekazywana przez drugiego człowieka bezcenna, bo subiektywna i ulotna. Żeby poznawać świat trzeba go smakować, wyjść do ludzi i posłuchać ich historii, a dla tych, którzy nie mają na to czasu lub możliwości są książki i filmy, które tworzę właśnie z myślą o innych.
Podróżuję od ponad dwudziestu lat. Moje ulubione kierunki to Chiny, w których byłem kilkanaście razy i Stany Zjednoczone. Szczególnie dużo czasu spędziłem w Teksasie, Luizjanie, na Florydzie i w Kalifornii. Przejechałem też słynną Drogę 66 od Chicago do Santa Monica. W wyniku wypraw do USA napisałem trzy książki: Droga 66, Droga Matka: o historii, legendzie, podróży, Teksas to stan umysłu oraz Luizjańskie gumbo. Teksas jest mi bliski nie tylko ze względu na kulturę, ludzi i czas, który tam spędziłem ale również ze względu na fakt, że w 2019 roku otrzymałem tytuł honorowego mieszkańca miasta Bandery, drugiej najstarszej polskiej osady w USA i jednocześnie miasteczka szczycącego się tytułem światowej stolicy kowbojów. Bandera, która jest moim drugim domem otrzymała ten tytuł od Amerykańskiego Kongresu w 2016 roku.
Mateusz „Bragi” Sawczyn

Filozof podczas męczenia doktoratu fantazjujący o starożytnej Grecji i ucztach pod egidą Dionizosa. Najchętniej spędza czas wolny na rowerze, absolwent katowickiej filmówki, tłumacz. Autor publikacji o filozofii w filmie i komiksie, książek dla dzieci oraz powieści napisanej na kanwie poezji islandzkiej Mity nordyckie. Bogowie, nad której kontynuacją właśnie pracuje.
Organizował międzynarodowe konferencje naukowe poświęcone twórczości H.P. Lovecrafta i popkulturze. Za dużo gra na konsoli (albo w planszówki… przeklęta Europa Universalis), powoli wkręca się w rekonstrukcje wczesnośredniowieczne. Żyje opowiadaniem i pochłanianiem wszelakich opowieści. Trochę ze Śląska, trochę z Pomorza.
Tomek Kreczmar

Urodził się w 1973 roku. Był dziennikarzem, publicystą i tłumaczem, zajmującym się grami elektronicznymi oraz fabularnymi. W latach 80. należał do ruchu fanowskiego, pracując m.in. przy publikacjach trzeciego obiegu. W latach 90. pracował w wydawnictwie MAG przy erpegach. Na początku XXI wieku szefował kanałowi o grach i nowych technologiach o nazwie Hyper.
W 2023 roku wydał książkę „Byłem geekiem w PRL-u: Opowieść o intelektualnej pożywce nerdów tamtych lat”, która zrodziła się na fundamencie popularności artykułów pisanych do magazynu Pixel. W 2024 roku wydał książkę „Kostki zostały rzucone” poświęconą historii gier fabularnych na świecie i w Polsce, czyli pierwszą taką publikację w naszym kraju.
Konrad „Harry” Mrozik

Wychował się oglądając Conana ze Schwarzeneggerem, zajadając jajecznicę z ketchupem i biegając po lesie z kijami i muzyką z Władcy Pierścieni. Odkąd pamięta inspirowały go połączenia klasycznych motywów ze współczesnym sznytem, zabawa konwencją oraz gatunkowość, ale przede wszystkim: opowieść. Udało mu się połączyć pasję z pracą zawodową, jako scenarzysta specjalizujący się w gatunkach fikcji, a najwięcej czerpiący z baśni i legend z całego świata.
Niepełny filolog klasyczny oraz pełny animator kultury. Za dnia pracuje jako scenarzysta filmowy, a wieczorami prowadzi kolejną z wielu erpegowych kampanii. Od 2015 roku wychowawca i instruktor na Obozach RPG Tol Calen BTA Kompas, od 2016 roku aktywny prelegent i warsztatowiec na wszelkich konwentach, w latach 2017-2019 współtwórca bloków RPG (m.in. Falkon, Kapitularz, Krzyżakon), od 2019 roku twórca erpegowego bloga Wieczorem RPG oraz członek stowarzyszenia Graj! Kolektyw, zdobywca tytułu Najlepszego Gracza i Złotego Topora na Toporiadzie’19, od 2024 roku członek kapituły konkursu na najlepszą przygodę RPG – Quentin. Obecnie pracuje nad dwoma debiutami pełnometrażowych filmów (animowana baśń o Chłopcu, który polował na Strach oraz aktorskiej adaptacji polskiej legendy), a także kreskówką dla młodszych widzów o samurajach w post-apokaliptycznej Japonii.
Autor przygód do gier Wampir: Maskarada (“Dobranoc, nadchodzi mrok”, współautor: Władysław Kasicki), Mysia Straż (“Zdążyć przed świtem” oraz “Burza nad Lockhaven”), Nibiru (“Wewnętrzna bestia”, współautorka: Maria Borys-Piątkowska) oraz scenariusza ze zbioru pirackich przygód “Morskie Opowieści”, wydanego przed stowarzyszenie Topory (“W dzień biały morze śpiewa”).
Storytelling to jego życie, pasja i zawód, przy jednoczesnym oddaniu kościom i tabelom losowym. Jego poświęcenie grom fabularnym przekracza dozwolone normy i nie zamierza tego zmieniać.
Paweł „Skała” Jurgiel

Marcin „Słowik” Słowikowski

Larpy są dla niego czymś więcej niż tylko rozrywką. Zagrał ponad 200, poprowadził ponad 130, a (współ)tworzył ponad 30 gier. Obronił pracę magisterską o larpach, a teraz uczy ich projektowania i reżyserii na UMCS.
Wychowanek lubelskiej szkoły larpowej, współzałożyciel grupy LubLarp, pomysłodawca Larpów Najwyższych Lotów. Laureat i sędzia Złotych Masek i Larpowych Laurów. Uczestnik i mówca konferencji: KOLA, Knudepunkt, Portal oraz TEDxLublin, gdzie prezentował larpy jako potężne narzędzie w edukacji i rozwoju osobistego. Pracował przy takich projektach jak Witcher School, HØST, Krystalivm, Larp Alchemy i Portal 10. Współzałożyciel LarpVenture, którego celem jest dostarczanie gier dobrej jakości pod względem fabuły, designu, produkcji i doświadczenia grających.